Zsolnai-pedagógia (10)

2012. június 04., hétfő 10:55

KGYTK 2012

Az országos döntő eredményei

2012. május 14-15-én a budapesti Rózsakerti Általános Iskolában zajlott le a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájának (KGYTK) döntője. Az eredmények műveltségterületenként az alábbiak szerint alakultak. (Forrás: www.zalaberiskola.hu/index.php)

2012. szeptember 17., hétfő 11:31

Mi a KGYTK?

Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája

Kiss Albert, a Zalabéri Általános Iskola igazgatója a TÁMOP 4-1.2-08/1/B-2009-0007. A Közép-dunántúl Régió pedagógusképzését segítő szolgálató és kutatóhálózat kialakítása című pályázaton belül egy tanulmány keretében foglalta össze a tudnivalókat a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájáról. A tanulmány az alábbi link segítségével nyitható meg:

 Kiss Albert KGYTK tanulmány

2012. máj. 16., szerda 13:11

Kutatói utánpótlás

Kutatói utánpótlás már tízéves kortól

"Még 1971-ben - tehát harminckét évvel ezelőtt - tettem szóvá a magyar pedagógustársadalom lapjában, a Köznevelésben, hogy az iskolákban már korai életkortól kezdődően ne csupán a tudomány eredményeivel próbáljuk szembesíteni a fiatalokat, hanem azzal a folyamattal is, ahogyan a tudomány születik. Tehát azzal a folyamattal, ahogy a kutatás révén a tudás valamiféle bizonyosságot nyer, tematizálódik és diszciplínákba rendeződik.

2011. szeptember 23., péntek 08:25

NYIK

A Nyelvi, irodalmi és kommunikációs program (NYIK)

 
A Nyelvi, irodalmi és kommunikációs program
 Paksi László: Egy élet az anyanyelv-pedagógia szolgálatában – a tanyasi iskolától a Magyar Tudományos Akadémiáig című írása alapján. Lásd: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=300
2011. szeptember 23., péntek 08:24

ÉKP

Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia

 
 
Az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia programja

Paksi László: Egy élet az anyanyelv-pedagógia szolgálatában – a tanyasi iskolától a Magyar Tudományos Akadémiáig című írása alapján. Lásd: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=300 

2011. szeptember 23., péntek 08:23

Tudománypedagógia

Tudománypedagógiáról

 

Tudománypedagógia

Paksi László: Egy élet az anyanyelv-pedagógia szolgálatában – a tanyasi iskolától a Magyar Tudományos Akadémiáig című írása alapján. Lásd: http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=300

2011. szeptember 23., péntek 08:23

Zsolnai-emlékkonferencia

Zsolnai-emlékkonferencia

Zsolnai Józsefre, a neveléstudomány doktorára, az Országos Közoktatási Intézet alapító főigazgatójára, a Pannon Egyetem professor emeritusára emlékeztek a Magyar Tudományos Akadémia Neveléstudományi Bizottsága, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, valamint a Pannon Egyetem által szervezett konferencián 2011. június 10-én. A professzor, aki kidolgozója és vezetője volt a Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési programnak, valamint az Értékközvetítő és képességfejlesztő iskolai programnak, idén januárban halt meg.

2011 januárjában 75 éves korában elhunyt Dr. Zsolnai József, aki kidolgozója volt két nemzetközileg is nyilvántartott alternatív pedagógiai programnak. A pedagógus 1935-ben született Szegeden. Életpályája a szeged-királyhalmai tanyavilág szegényparaszti környezetéből indult. A tanyasi gyerekkorát követően tanító lett majd a professzorságig jutott. Személyes sorsával bizonyította, hogy lehetséges az egyéni lét alárendelése közösségi céloknak. Életútjának, emelkedésének legnagyobb hajtóereje a beteljesíthetetlenül hatalmas tudásvágya volt, mely által a magyar pedagógia egyik legjelentősebb egyéniségévé vált. Munkásságát a szellemi tettrekészség és tartás, valamint mérhetetlen alkotásvágy jellemezte. A Zsolnai-életmű alkotta rendszer olyan pedagógia, amely a hátrányos helyzet leküzdéséről és az esélyegyenlőségek megteremtésének lehetőségeiről szól.

2011. szeptember 23., péntek 08:22

Zsolnai-bibliográfia

Dr. Zsolnai József életművének 10 jelentős tétele

1. Mi a baj a pedagógiával? Budapest, Tankönyvkiadó, 1987. Zsolnai László társszerző
2. Nyelvi irodalmi kommunikációs nevelési kísérlet I-II. Veszprém, Országos Oktatás-technikai Központ, 1982.
3. Egy gyakorlatközeli pedagógia. Budapest, Oktatáskutató Intézet, 1986.
4. Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia. Budapest, ÉKP Központ – Holnap Kkt. – Tárogató Kiadó 1995.
5. Bevezetés a pedagógiai gondolkodásba. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1996. (Új kiadás: Pápa, Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet Oktató- és Kutatóközpont, 2010.)
6. A pedagógia új rendszere címszavakban. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1996. (Új kiadás: Pápa, Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet Oktató- és Kutatóközpont, 2010.)
7. Kritika és koncepció. Pécs, JPTE Tanárképző Intézet, 1997. Kocsis Mihály társszerző
8. Paradigmák és paradigmaváltások a magyarországi anyanyelv- és irodalompedagógiai kutatások körében. Az anyanyelv- és irodalompedagógiai kutatások tudományelméleti és pedagógiai filozófiai alapozása. Pápa, Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, 2001.
9. A tudomány egésze. A magyar tudomány tudománypedagógiai szemléje. Budapest, Műszaki Kiadó, 2005.
10. Lehrerbild und Lehrerbildung. Praxis und Perspektiven der Lehrerausbildung in Deutschland und Ungarn. (Andrea Óhidy – Eward Terhart – József Zsolnai hrsg.) Wiesbaden, Verlag für Sozialwissenschaften, 2007.

2011. szeptember 23., péntek 08:20

Zsolnai-életrajz

Prof. dr. Zsolnai József szakmai, tudományos önéletrajza

1935. március 12-én születtem Ásotthalmon.

Kutatói pályámat nyelvjárási anyaggyűjtéssel kezdtem, és földrajzinév-kutatással foglalkoztam. Az 1958. évi nyelvjárási anyaggyűjtő pályázaton e tevékenységemért pályázaton kívüli dicséretben részesültem.

Top
Tájékoztatjuk, hogy ez a honlap úgynevezett "sütiket" (cookie) használ. Ha Ön tovább böngészik, azzal hozzájárul, hogy böngészője fogadja ezeket a sütiket. More details…